Braiga Bloggen

recept - pyssel - tips

Hamburgerbröd utan jäst

Publicerad 2014-10-14 18:00:55 i Bakning,

Igår var killarna hemma och var lite krassliga. Jag hade inga lunchplaner eeftersom jag inte planerat att de skulle vara hemma så jag frågade W och han ville såklart ha hamburgare. Dessvärre hade vi ingen jäst så det fick bli hamburgerbröd på bakpulver istället. Smakade helt ok men jag föredrar nog hamburgerbröd bakade på jäst. Han man ont om tid eller som jag ingen jäst är detta en bra nödlösning :)


Ingredienser
2dl kallt vatten
2 msk rapsolja
1 nypa flingsalt
3 tsk bakpulver
Ca 4 dl vetemjöl
Skalat sesamfrö

Gör så här
1. Blanda alla ingredienser till en lite kletig deg
2. Forma 4-5 bröd med mjöliga händer
3. Pensla med lite vatten och tryck på sesamfrön
4. Grädda i 200'C (varmluft) i ca 13min.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma till två pojkar (-08 och -12) och en flicka (-14)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela