Braiga Bloggen

recept - pyssel - tips

Sänghimmel - DIY

Publicerad 2015-12-30 19:37:01 i Allmänt, Pyssel,

Lilla O har fått en sänghimmel. Jag gjorde en väldigt enkel konstruktion.

Inköpslista:
• Långa raka gardiner (jag köpte i ett skirt tyg från fina Frank och poppy, 250cm långa)
• Rundstav (jag valde 22mm i diameter)
• fyra stora krokar
• vit träfärg + vit sprayfärg

Gör så här: 
• Såga till två lagom långa bitar av rundstven (jag valde 55cm)
• spraya krokarna vita
• måla rundstavarna vita
• skruva upp krokarna i taket (se bild)



• häng upp gardinerna
• KLART


Nu letar jag bara efter en fin vägglampa som ger bra läsljus... Inte så lätt som man kan tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma till två pojkar (-08 och -12) och en flicka (-14)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela