Braiga Bloggen

recept - pyssel - tips

Kökssoffa - makeover

Publicerad 2016-06-19 19:31:50 i Allmänt, DIY, Pyssel,

Förra sommaren köpte jag en gamal fin kökssoffa från gemla of sweden, jag gillar den verkligen då den är både praktisk och snygg. Tyget på locket var dock inte riktigt min stil (chockrosa) och ej heller så praktiskt med bomullstyg när man har småbarn. Nu har jag i alla fall äntligen hittat ett snyggt och praktiskt tyg och klätt om den och jag är supernöjd. Passade även på att sy lite nya kuddfodral som pricken över i. Tyget jag valde på soffan är ett gråspräckligt kraftigt galontyg, de uppfyller mina kriterier om att vara snyggt och lätt att torka av/spilltåligt.

Efter:


Före:

Själva utförandet var enkelt. Allt som behövs är tyg, tygsax och häftpistol. Tidsåtgång 30min-1h. Kuddarna sydde jag på enklast möjliga sätt, alltså sy ihop två rektangulära tygbitar (nästan hela vägen), sicksacka kanterna, vänd och fyll med innerkudde/stoppning, sy igen fyllhålet för hand. Tidsåtgång för tre kuddar drygt 2h.

Närbild på tyget:


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma till två pojkar (-08 och -12) och en flicka (-14)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela